maanantai 10. marraskuuta 2014

Pikavisiitti Bangkokiin

Heippa hei,

Meidän viimeinen päivä Singaporessa meni vauhdikkaasti. Aamupalan jälkeen suunnattiin kävellen kansallismuseoon, jossa vietettiin muutama tunti tutustuen Singaporen historiaan. Mielenkiintoinen museo, mutta kyllä tuli taas sellainen infoähky, että huh.

Museossa pyörimisen jälkeen lähdettiin etsimään lounasta ja onnistuttiin löytämään yksi koko reissun ällöttävimmistä ruokapaikoista. Ulkoapäin paikka näytti varsin siistille ja hinnat olivat ok, 4-5 taalaa per annos. Ruoat saatuamme todettiin, että ne eivät todellakaan näytä pätkääkään siltä, miltä kuvissa. Mun ruoka oli joku epämääräinen nuudelisoppa mikä maistui ihan kalan oksennukselta, hyi hyi hyi. Ollilla oli riisiä ja joku kuivanut kanankoipi. Tilattiin myös kaksi juomaa, mutta ei saatu kun toinen ja sekin oli pelkkää sokerivettä. Poislähteissä olli sitten meni pyytämään rahoja takaisin saamattomasta juomasta, mutta kassalta kieltäydyttiin ja sanottiin, että voivat antaa sen juoman. Ei kuitenkaan haluttu mitään sokerilitkua, joten lähdettiin pois. Kaiken kaikkiaan meidän lyhyen kokemuksen mukaan Singaporen parhaat ruoat saa Burger Kingistä.

Singaporen parhaat

Lounaan jälkeen käveltiin takaisin Vintage Inniin ja heitettiin rinkat selkään ja suunnattiin juna-asemalle ja siitä edelleen lentokentälle. Changin lentokenttä on monesti äänestetty maailman parhaaksi ja siellä onkin palveluita vaikka muille jakaa. Mm. ilmainen kaupunkikierros, jos lentojen välillä on yli 5 tunnin vaihtoaika, ilmainen leffateatteri ja perhospuutarha. Ei ehditty tsekata mitään noista aktiviteeteista, sillä ei oltu kovinkaan ajoissa kentällä.  Joskus täytyy kyllä lentää johonkin niin, että on tuolla pitkä vaihto.

Jollain oli kuvaussessio menossa

Bangkokin visiitti ei sitten alkanutkaan kovin hyvin, sillä lentokoneessa tajuttiin, että oltiin kyllä varattu hotelli läheltä lentokenttää, mutta se oli se toinen kenttä. Perille päästyämme todettiin, että meidän muutaman kilometrin matka muuttui lähes 50 kilometrin matkaksi. Hetki pyörittiin kentällä ja vertailtiin vaihtoehtoja ja tultiin siihen tulokseen, että taksi on järkevin. Matka kentältä hotellille köyhdytti meitä 300 batia, eli reilut 7 euroa. Tämän lisäksi hotellin sijainti kaupunkiin nähden on aivan paska ja matkaa about 20 kilsaa. Eilen mentiin se taksi+metro yhdistelmällä ja selvittiin tunnissa (mulkku taksikuski kusetti meiltä 15 batia, kun hinta yllättäen oli jotain aivan muuta kun mitä oltiin sovittu eikä auttanut vänkääminen, kun "Speak no English..", raivostuttavaa.). Illalla sitten kun tultiin takaisin bussilla, matka kesti 2 tuntia.. OMG... Tää yksi kerta meni kokemuksesta, mutta toista kertaa ei tarvii tota lenkkiä heittää.

Bangkokin liikennettä

Saatiin eilen kuitenkin kaikenlaista aikaiseksi. Muun muassa vähän ostosteltua ja hankittua junaliput Chiang Maihin. Juna lähtee tänään illalla puoli kahdeksan ja matka kestää reilut 12 tuntia. Toivottavasti on hyvät bunkat!

Lettuja katukojusta, mun lempparia!
Nammm

Ihan mielellään jatketaan matkaa jo tänään, sillä Bangkok on todella kiireinen kaupunki. Liikennettä on kamalasti ja ilma on paikoin niin paksua, että voi melkein veitsellä leikata. Ihan näkemisen arvoinen paikka kuitenkin, mutta me nautitaan luonnosta ja rauhasta.

Näkymää ostoskeskuksesta
Big city

Kohta luovutetaan huone ja suunnataan rinkkojen kanssa rautatieasemalle, jossa oli kamoille säilytyslokeroita. Sitten onkin aikaa pyöriä kaupungilla koko päivä ennen junan lähtöä. Katsotaan minkälaisilla fiiliksillä ollaan huomenna Chian Maissa :D.